Monday, May 27, 2013

Salam Isnin..

SALAM..

Selamat bekerja korg2. Kite cuti lg arini. Tapi cuti yg xdirancang. Danish kene chicken pox. Masa malam Rabu tu sebelum gi Kuantan aku prasan dh naik bintik2 tp xde la banyak lg. Malam tu jgk aku n papa kuar gi carik air kelapa. Orang kata air kelapa ni dapat percepatkan die kuar. Tapii sygnye Danish xsuka air kelapa. Minum seteguk je dh xnk. Adoiii. Macam2 jgk la wat. Thanks kpd kwn2 kt fb yg byk membantu bg petua. Sume dah buat. Daun semambu dh mandikan n letakkan kt tempat tdo Danish. Aku letak jgk Calamine Lotion tu utk kurangkan gatal n bg sejukkan badan dia. Tapi 1 pantang aku dh langgar Alhamdulillah xde pape. Nak tau ape die? Ade org kate xleh memasak @ menumis kann. Tapii kannn.. Aku masak time Danish tdo dlm blk. Tutup pintu rapat2. Papa kata Danish ok je. Alhamdulillah. Skang ni tunggu chickenpox tu nak kering je n tanggal dr badan. Orang kata lg, time ni la klu nk berjangkit pun. Err..btl ke?? Xtau la..klu esok x ok jgk lg..papa la plak kene cotii. Coti mama nk abis dh. Pelisss. =_=




Ni gambar pg td lepas aku lap2 kan badan Danish n letakkan ubat tu. Aku br tau yg demam campak ni xleh mandikan. Betul ke? Sabtu aritu sedap je aku mandikan die pepagi plak tu. Petang papa plak mandikan. Siap berendam dlm besen mandi die campur ngan daun semambu tu. Tengok ni...



Kekeke. Nasib baik xde pape. Alaa.. ape2 pun kite mintak dr Allah jauhkan perkara2 yg xelok. Harap Danish cepat sihat. Aminn.

*Tulis entry pakai nset memang mcm ni. Xbanyak perenggan. Intro pun melebarr. Aduhh.. Loteh jari jemariku. Heee. Bye.

1 comment:

Fifi Nadhrah said...

pandai jugak entry ko ni gambar berselang penerangn.. kalau aku mau berterabur!~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Dalila Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah